Only for men

Praktijkopdracht Rens Drost

Only for Men & F1

Een nieuwe nieuwswaardige campagne in samenwerking met Formule 1. Want tegenwoordig is er bijna geen man meer die Max Verstappen niet kent, of beter gezegd niet fan is. Het doel van deze campagne is de conversie vanuit Google naar de Only for Men site verhogen met 20% binnen een half jaar na het uitzetten van de campagne.

Het concept begint met het drukken van een boel kaartjes in de vorm van de F1-auto van Max Verstappen en op de achterkant alle mannen die hiermee te maken hebben. Dus Max zelf, zijn vader Jos, Christian Horner (teambaas) etc. Op deze foto houd Max een bord vast, waarop een kraslaagje zit. Op 35 van deze kaartjes zit een prijs en ook worden er 35 prijzen weggegeven via de mail. Only for Men heeft 17 stores, dus bij elke winkel vallen onder de klanten 2 prijzen. De campagne wordt opgezet door Google Ads en per e-mailaders kun je één keer meedoen.

Met als hoofdprijs twee F1 tickets voor Zandvoort. Alle andere 68 ‘kleinere’ prijzen zijn items die gebruikt zijn door Max of leuk voor échte mannen, zoals bijvoorbeeld racebanden, een oude helm of een levensgrote papieren Max. Dit is onderscheidend van alle andere winacties, omdat je vaak een boek, shirt of reis wint. De items die je bij Only for Men kan winnen zijn 1 op 1 uniek of limited editions.

Avans ‘s-Hertogenbosch

4e jaars student Business Innovation
Studentnummer: 2146159

Contact

Robin van Wijngaarden

rci.vanwijngaarden@student.avans.nl