Inbound marketing

Praktijkopdracht Edwin Vlems – Best practices

My Jewellery

Als eerste voorbeeld denk ik dat My Jewellery een grote speler is. Dit omdat ze letterlijk overal te zien zijn, maar toch veel interactie hebben en zich goed met de klant bindt. Opvallend is dat overal dezelfde modellen – zowel dik als dun – gebruikt worden én ze maakt haar content relevant voor de doelgroep met bijvoorbeeld tips hoe je sieraden te combineren. Ze verkopen niet letterlijk een shirt of armbandje, maar maken van klanten haar ‘fans’.

Laura’s Bakery / Allerhande

Een site met lekkere bakrecepten is bijvoorbeeld Laura’s Bakery. Alle recepten zijn netzoals bij Allerhande gratis en makkelijk verkrijgbaar met tips en tricks. Ondertussen dat zij deze informatie geven maken ze natuurlijk ook onbewust reclame. Laura’s Bakery heeft sinds kort haar bakproducten bij Kruidvat, en de ingrediënten uit de Allerhande komen natuurlijk van de Albert Heijn.

Coolblue

Daarnaast doet Coolblue ook wat soortgelijks. Hierbij gaat het om grotere aankopen, waarbij de klant vaak eerst het een en ander goed wil uitzoeken, voordat ze tot de aankoop overgaan. Laat Coolblue nou net veel betrouwbare informatie delen en adviseren. Hierdoor trekken ze de markt naar zich toe, en eenmaal bij hun weten ze de klant vast te houden.

Efteling bedrijfsfeesten België

Allereerst is het relevant om te bekijken waar de Belgische bedrijfstak op zoekt, wanneer ze een bedrijfsfeest willen organiseren. Echter zou ik de bestaande content gebruiken, maar hier zinnen in gebruiken als “Iets te vieren? Leg uw gasten net over de Belgische grens in de watten, tijdens een personeelsfeest in de Efteling. Daarnaast zou ik bij de blog een afbeelding gebruiken met iets typisch Belgisch in de Efteling.

Avans ‘s-Hertogenbosch

4e jaars student Business Innovation
Studentnummer: 2146159

Contact

Robin van Wijngaarden

rci.vanwijngaarden@student.avans.nl