Social Advertising

Praktijkopdracht Judith de Rooij

Voor elke advertentie een campagnedoel

In de see fase moet Whiskybase in beeld komen, dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld SEO en SEA wanneer de klant op zoek is naar (speciale) whisky

Merkbekendheid en bereik

In de Think fase moet Whiskybase micro-conversie zien te krijgen. Dit kan door bijvoorbeeld Facebookadvertenties, SEA en clicks na zoeken op merknaam.

Verkeer, betrokkenheid, clicks, leads, chatberichten

In de do fase moet de klant overgaan tot aankoop, dit gaat door gerichte advertenties van producten die klanten écht willen hebben. Display advertising is een goed voorbeeld hiervan.

Conversie, verkopen uit catalogus en winkelverkeer

In de care fase is de nazorg en service erg belangrijk, de klant moet gebonden blijven. Dit kan met e-mail marketing erg goed gedaan worden.

Reviews, herhalingsaankopen

Platform en advertentietype

Google Ads, Facebookadvertenties en blogs, display advertising.

Doelgroep (Facebook Business Manager criteria)

11% is vrouw en 89% is man aan de hand van de Facebook-pagina likes.

7,3% is vrouw en 92,7% is man aan de hand van de Instagram-volgers.

Hieruit valt dus te concluderen dat de content op social media meer gevolgd wordt door mannen dan vrouwen.

Daarnaast zijn er verschillende leeftijdscategorieën, van jong tot oud. Dit komt door dat de interesse kant ontstaan op verschillende leeftijdscatogorieën een fles Whisky kan namelijk gekocht worden door iedereen die ouder is dan 18 jaar.

Advertentiestructuur

–   Advertentie (conversie)

–   Betrokkenheid (branding en interactie)

–   De meest geschikte biedstrategie

–   Mannen tot 50 (doelgroep vb)

–   Conversie (type advertentie, kan bijvoorbeeld ook retargetting zijn)

–   Conversiegebeurtenis is de aankoop, automatische biedstrategie met vooraf ingesteld budget per dag

Avans ‘s-Hertogenbosch

4e jaars student Business Innovation
Studentnummer: 2146159

Contact

Robin van Wijngaarden

rci.vanwijngaarden@student.avans.nl