Google Shopping

Praktijkopdracht Lois van Lijssel

Shopping feed

Voor de shopping feed voor Google Shopping heb ik gebruik gemaakt van mijn eigen webshop. Overigens maak ik zelf geen gebruik van Google Shopping, maar na dit gastcollege is me wel veel duidelijk geworden en noteer ik het zeker om eens serieus naar te kijken.

Zoals Lois aangaf zou ik starten met één campagne. Bijvoorbeeld de Feestdagencollectie of juist alle invulboeken opeenvolgend (9 Maanden, Echo’s, Babyshower, Kraamtijd, Babyjaar). Deze hoeven niet teveel verdeeld worden onder productgroepen, omdat het kaarten óf boeken zijn.

Mijn doelgroep zoekt veel via Google (waar ik al snel daarboven kom), dus een automatische biedstrategie is een goede uitkomst. De doelgroep heeft namelijk als ze bijvoorbeeld opzoek is naar een boek voor de Kraamtijd, vaak al het 9 Maanden of Babyshower boek gezien of gekocht. Er zijn veel returning customers, dus deze worden via deze weg snel bereikt. Dit kan ik ook instellen bij de doelgroeplijsten. Bijvoorbeeld voor het 9 Maanden boek: vrouwen die op zwangerschap zoeken. En bij de andere boeken, vrouwen die op het 9 Maanden boek eerder gezocht hebben enz.

Avans ‘s-Hertogenbosch

4e jaars student Business Innovation
Studentnummer: 2146159

Contact

Robin van Wijngaarden

rci.vanwijngaarden@student.avans.nl