Personalisatie binnen Social Advertising

Praktijkopdracht Roos Bastiaansen

Welke relevante doelgroepen heeft Whiskybase en welke splitsing kun je hierin maken?

Whiskybase heeft niet echt een specifieke doelgroep. De doelgroep is juist erg breed namelijk iedereen die whisky wil en mag drinken. Hierin is het moeilijk om een splitsing te maken. Je zou alleen een splitsing kunnen maken op het gebied van ervaring met whisky.

Hoe verwerk je deze doelgroep in de online marketing funnel (STDC)?

Doelgroep met veel ervaring slaat de See-fase over en besteed weinig tijd in de Think-fase. Doelgroep met weinig ervaring moet worden begeleid door elke fase, hierbij is het belangrijk om in de See-fase in contact te komen om vervolgens de doelgroep verder te ondersteunen in de Think-fase.

Welke elementen van de website meet je door en neem je mee in campagnes?

Nieuwe producten  |  Top 25  |  Blog

 

Hoe stem je de content af per doelgroep en welke afbeeldingen en tekst zet je in per fase van de online marketing funnel?

Beginners: veel informatie  |  Advanced: weinig informatie

SEE           – Afbeeldingen van verschillende whisky’s

                   – Aantrekkelijke marketingteksten

THINK      – Afbeelding met prijzen

                   – Informatie over service, USP’s etc.

DO            – Afbeelding met nieuwe whisky’s of met afprijzing (sale)

                   – Koop nu!, bijna uitverkocht, laatste voorraad, exclusief etc.

CARE        – Afbeelding met acties, loyaliteitsprogramma en nieuwsbrief

                   – Tekst met uitleg over nieuwsbrief en loyaliteitsprogramma

 

Avans ‘s-Hertogenbosch

4e jaars student Business Innovation
Studentnummer: 2146159

Contact

Robin van Wijngaarden

rci.vanwijngaarden@student.avans.nl